wtorek, 27 października 2015

Poręcze stacjonarne i drążki

Częstym elementem spotykanym w domowych siłowniach są poręcze. Są prostymi urządzeniami które świetnie sprawdzają się w siłowniach. Na rynku można spotkać wiele modeli, lecz najważniejszym kryterium ich podziału jest sposób montażu. Wyróżniamy tutaj dwa główne typy, stojące (stacjonarne) oraz mocowane do ściany (bądź sufitu). Niektóre modele wyposażone są dodatkowo w drążek który zwiększa możliwości treningowe urządzenia. Oba modele róznią się głównie ilością zajmowanego miejsca oraz ceną, jak również możliwościami treningowymi oraz wygoda użytkowania.Do głównych zalet treningu na drążku należy zaliczyć:

  • Kształtowanie i trening wielu grup mięśniowych - do pracy angażowane są głównie mięśnie brzucha, ramion i klatki piersiowej.
  • Wzmocnienie organizmu
  • Zwiększenie giętkości stawów barkowych
  • Poprawa ogólnej kondycji.

Poręcze

Wybierając poręcz należy zwrócić uwagę na kilka czynników. W przypadku modeli montowanych do ściany najwygodniejsze są modele z regulacją odleglości rączek od ściany. Rączki powinny być pokryte gumą, zapewni ona dobry chwyt i nie pozwoli na wyślizgiwanie się z dłoni. Konstrukcja urządzenia powinna być stabilna oraz wytrzymała. Modele montowane do ściany powinny mieć odpowiedni udźwig przystosowany do naszej wagi. Poręcze stacjonarne powinny być wyposażone w specjalne belki znajdujące się w podstawie. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na gwarancje oraz producenta.
Poręcz z drążkiem MH-U102 Marbo

Głównym ćwiczeniem wykonywanym na poręczach są pompki. Pompki wykonywane na poręczach należą do tzw. wielkiej siódemki Prócz wyciskania na ławce, wyciskania żołnierskiego, podciągania na drążku, wiosłowania, przysiadów oraz martwego ciągu, pompki na poręczach są podstawowymi ćwiczeniami wykonywanymi podczas treningu siłowego. Niejednokrotnie wydają się one prostymi ćwiczeniami jednak odpowiednia technika przysparza wielu osobom trudności. Warto więc najpierw odpowiednio się przygotować i mieć odpowiednią wiedzę na temat wykonywania ćwiczeń by nasz trening przynosił odpowiednie efekty.
 Poręcze montowane do ściany MH-D101 Marbo

Drążki

Podciąganie na drążku, tak samo jak wykonywanie pompek na poręczach nalezą do najważniejszych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Trening rozwija wiele partii mięśni takich jak mięśnie rąk, łopatek, brzucha. Stają się one bardziej wytrzymałe oraz znacząco rozwijają naszą siłę fizyczną oraz kondycję. Drążki dzielimy na dwa rodzaje. Rozporowe do zamontowania w futrynie (należy pamiętać aby modele te były wyposażone w regulację długości co ułatwi nam jego dopasowanie) oraz modele do zamontowania na ścianie bądź też suficie. Kupując drążek należy zwrócić uwagę na parę istotnych czynników. Urządzenia te powinny być wykonane z solidnych i porządnych materiałów, które będą odporne na uszkodzenia oraz wytrzymają duże obciążenia. Ważnym parametrem jest maksymalna dopuszczalna waga osoby ćwiczącej. Z uwagi na bezpieczeństwo oraz komfort drążek musi być wyposażony w antypoślizgowe uchwyty. Tak samo jak w przypadku poręczy warto zwrócić uwagę na długość gwarancji oraz producenta. Podciąganie na drążku jest uniwersalnym ćwiczeniem które można polecić każdemu bez względu na wiek.
 Drążek uniwersalny do ściany/sufitu MS-D103 Marbo

Poręcze stacjonarne jak i drążki są ciekawymi urządzeniami które powinny znaleźć się na wyposażeniu siłowni. Jak napisałem wyżej ich głównymi zaletami jest mała ilość zajmowanego miejsca oraz cena. Najtańsze modele drążków oraz poręczy zaczynają się od około 200 zł, lecz pamiętajmy iz modele stacjonarne są już troszkę droższe.

Wybór odpowiedniego drążka jak i poręczy  pozostawiam Tobie drogi czytelniku tymczasem zapraszam na inne strony gdzie opisywać będziemy inne typy produktów, zajrzyjcie na nasz profil na Facebook'u lub Google+, a po wybór najlepszego sprzętu na naszą stronę SportowyBazar.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz