Najczęstsze problemy i pytania dotyczą w większości kwestii, które opisałem we wcześniejszych wpisach, ale są dwa inne problemy, które czasem się zdarzają. Warto o nich wspomnieć oraz łatwo je naprawić. W przypadku korzystania z toalety turystycznej ze wskaźnikiem poziomu nieczystości czasem może się zdarzyć, że po jakimś czasie wskaźnik źle pokazuje poziom nieczystości. Należy pamiętać o budowie samego wskaźnika i w jaki sposób on pokazuje czy zbiornik jest pełny czy pusty.
Mechanizm
działania wskaźnika jest oparty o pływak, a jak wiadomo w zbiorniku w
którym ciągle coś się osadza taki pływak może się zblokować. Żeby usunąć
usterkę należy oczyścić zbiornik z brudu i upewnić się, że nic nie
blokuje pływaka. Należy zwrócić uwagę na to, że jeżeli zbiornik był
długo nie używany, brud może być zaschnięty. Sugeruję wtedy porządnie
odmoczyć zbiornik, jeżeli trzeba nawet kilka razy.
Kolejnym
problemem jest niemożność otwarcia łopatki zaworu w toalecie
turystycznej. Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy jedziemy naszym samochodem
(być może kempingowym) przewożąc naszą toaletę w bagażniku lub w
specjalnej kabinie. Po długiej drodze przez wzniesienia i doliny musimy
stanąć za potrzebą, wyciągamy naszą toaletę i nagle okazuje się, że nie
można otworzyć zaworu zbiornika na nieczystości. Taka sytuacja może
nastąpić, kiedy w naszej toalecie wytworzy się podciśnienie,
uniemożliwiające otwarcie zaworu. W celu usunięcia usterki należy zdjąć
zbiornik spłuczki, odkręcić nakrętkę rynienki opróżniającej i wtedy
pociągnąć za rączkę łopatki. Warto o tym wiedzieć, ponieważ odpowiednio
zdesperowani możemy w pośpiechu przy ‚naprawie na szybko’ łatwo
uszkodzić naszą toaletę turystyczną.
Z
racji wielu pytań wolałem najpierw opisać najczęściej spotykane
problemy, w następnym wpisie napiszę o utylizacji toalet turystycznych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz